Das MZ Forum für MZ Fahrer

Hilfe rund um die Emmen auf http://mz-forum.com

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde




Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 7 Beiträge ] 
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 23. September 2018 15:14 
Offline
Benutzeravatar

Beiträge: 68
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 69
I have 1974 TS 250 / 0.
Where I live I drive quite a bit in the 64kph to 75 kph range.
As you well know this is not a good speed for some of the 4-speed M Z's. To compound this difficulty it is very hilly terrain where we live now.

My question is, would it be useful to go to one tooth smaller sprocket on the front to get more drivability in this speed range.

I rarely ever have to go over 96 kph.

Best regards,
Michael in Virginia


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 23. September 2018 15:32 
Offline
Benutzeravatar

Beiträge: 5684
Wohnort: Schwabsburg
Alter: 31
Hello Michael!
Of course it is possible to change the sprocket. I did this on my ETZ (5-speed) and now I can use the fifth gear on rural roads.
But you have to consider that you need a sprocket for the 4-speed engines, which has another width than the ones for 5-speed engines.


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 25. September 2018 15:46 
Offline
Benutzeravatar

Beiträge: 68
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 69
My question is. Is it a good idea or will I not realize the gains that I seek in the 64 to 75 km speed range ??

M.


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 25. September 2018 17:37 
Offline
Benutzeravatar

Beiträge: 2349
Wohnort: devon gb
Alter: 58
hi -

i run my four speed es 250/2 on a smaller sprocket. 65 - 75 never felt 'wrong' in any way ...
why not try it out, might as well tick your boxes.

max ~:)


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 25. September 2018 18:14 
Offline
Moderator
Benutzeravatar

------ Titel -------
LaLu 2011
ES Philosoph

Beiträge: 34673
Wohnort: Strausberg, die grüne Stadt am See
Alter: 56
TS 250 mit 4Gang-Getriebe hat ein 21er Ritzel. Versuche ein 20er Ritzel. :ja:


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 25. September 2018 19:19 
Offline
Moderator
Benutzeravatar

------ Titel -------
RT-Spender
Forentherapeut
Acetylsalicylsäure Dealer

Beiträge: 17230
Wohnort: Gransee
Alter: 63
Hello, a gear with 20 teeth could fit well. As already mentioned pay attention to the 4-speed version.


Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
 Betreff des Beitrags: Re: Seeking Compromise
BeitragVerfasst: 26. September 2018 00:00 
Offline
Benutzeravatar

Beiträge: 68
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 69
I love the change.
It has been a great adjustment.
There has been no perceived detriment to the top speed of the motorcycle. But then again the authorities are very very strict about high-speed driving in the Old Dominion of Virginia.
So no flat-out out chest on the fuel tank high speed runs like I did in Missouri.
This bike TS250/0, is better suited to the mountains rather than the open Plains
M.


Dateianhänge:
Dateikommentar: Open Prarie
Click to view small - view big
20170506_144642.jpg [ 8147-mal betrachtet ]
Nach oben
 Profil  
Mit Zitat antworten  
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 7 Beiträge ] 

Powered by phpBB © 2010 phpBB Group
Template by kutt