Seeking Compromise

For non German-speakers. We will try to discuss in your language here, preferably in English. Guest posts welcome.

Moderator: Moderatoren

Seeking Compromise

Beitragvon MichaelTorre » 23. September 2018 15:14

I have 1974 TS 250 / 0.
Where I live I drive quite a bit in the 64kph to 75 kph range.
As you well know this is not a good speed for some of the 4-speed M Z's. To compound this difficulty it is very hilly terrain where we live now.

My question is, would it be useful to go to one tooth smaller sprocket on the front to get more drivability in this speed range.

I rarely ever have to go over 96 kph.

Best regards,
Michael in Virginia

Fuhrpark: MZTS250/0,
Yamaha Standard 1100
MichaelTorre

Benutzeravatar
 
Beiträge: 68
Themen: 14
Bilder: 14
Registriert: 19. März 2015 18:06
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 68

Re: Seeking Compromise

Beitragvon Mainzer » 23. September 2018 15:32

Hello Michael!
Of course it is possible to change the sprocket. I did this on my ETZ (5-speed) and now I can use the fifth gear on rural roads.
But you have to consider that you need a sprocket for the 4-speed engines, which has another width than the ones for 5-speed engines.
Grüße aus Schwabsburg, Nils
Ich war dabei: BA13, ZI14, HN14, BA15, V15, VB16, BA17, ZE17, VB18, BA19, ZE19, OHV20, IK22, OHV23
Schämen sollen sich die Menschen, die sich gedankenlos der Wunder der Wissenschaft und Technik bedienen und nicht mehr davon geistig erfasst haben als die Kuh von der Botanik der Pflanzen, die sie mit Wohlbehagen frisst. (A. Einstein zur Eröffnung der Funkausstellung 1930)

Fuhrpark: 1xDDR, 2xIT, 1xJP, 1xRO
Mainzer

Benutzeravatar
 
Beiträge: 5513
Artikel: 1
Themen: 32
Bilder: 31
Registriert: 31. August 2011 20:07
Wohnort: Schwabsburg
Alter: 30

Re: Seeking Compromise

Beitragvon MichaelTorre » 25. September 2018 15:46

My question is. Is it a good idea or will I not realize the gains that I seek in the 64 to 75 km speed range ??

M.

Fuhrpark: MZTS250/0,
Yamaha Standard 1100
MichaelTorre

Benutzeravatar
 
Beiträge: 68
Themen: 14
Bilder: 14
Registriert: 19. März 2015 18:06
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 68

Re: Seeking Compromise

Beitragvon altf4 » 25. September 2018 17:37

hi -

i run my four speed es 250/2 on a smaller sprocket. 65 - 75 never felt 'wrong' in any way ...
why not try it out, might as well tick your boxes.

max ~:)
-------------------------
http://www.alteisentreiber.de
-------------------------

Fuhrpark: es 250/2 1972 | ts 250/1 (die jawaemme), 1978 | es-t 250/2 , 1970 (sNufkiN) | es250/2 (das zwischending) | 2 x sr 500, ca. 1980
altf4

Benutzeravatar
 
Beiträge: 2334
Themen: 21
Registriert: 13. Juni 2007 23:59
Wohnort: devon gb
Alter: 57

Re: Seeking Compromise

Beitragvon Lorchen » 25. September 2018 18:14

TS 250 mit 4Gang-Getriebe hat ein 21er Ritzel. Versuche ein 20er Ritzel. :ja:
OT-Partisammellorchen
Bild
Mitglied Nr. 020 im Rundlampenschweinchenliebhaber-Club
Mitglied im internationalen Verein der bauchfrei Schaukler
Mitglied Nr. 009 der MZ-Trüffelschweine
Mitglied im GKV - Granseer Krawattenträgerverein
"Das Antibiotikum von MZ sind Vitondichtringe." (Christof im November 2011)
Mitglied der Wolfsschanzen-Tournee 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 und 2022 (der Rrrrudelll-Pudelll)
Besucher am Schlagbaum der EU-Außengrenze - namentlich erfaßt am 21.07.2013 und 24.07.2016

Fuhrpark: Moto Guzzi V85TT Bj. 19, Silverstar Classic 500 Bj. 97, ETZ 301 Fun Bj. 93, ES 175/2 Bj. 67, ES 300 Bj. 64, ETS 150 Bj. 72, ES 150 Bj. 75, TS 150 Bj. 80, ETZ 150 Bj. 87, IWL Troll Bj. 63, Honda CG 125 Bj. 98, EMW R35/3 Bj. 54, DKW RT 250 H Bj. 53, S 70 C Bj. 87, S 51 B 2-4 Bj. 81, Opas SR2 Bj. 59, außerdem Ford Tourneo Connect in lang (Schlafwagen)
Lorchen
Moderator

Benutzeravatar
------ Titel -------
LaLu 2011
ES Philosoph
 
Beiträge: 34257
Artikel: 1
Themen: 247
Bilder: 45
Registriert: 16. Februar 2006 11:02
Wohnort: Strausberg, die grüne Stadt am See
Alter: 54

Re: Seeking Compromise

Beitragvon flotter 3er » 25. September 2018 19:19

Hello, a gear with 20 teeth could fit well. As already mentioned pay attention to the 4-speed version.
Gruß Frank


„Ich glaube, dass die Dummheit aufgehört hat, sich zu schämen“ Heidi Kastner
Danke an alle die nichts zum Thema zu sagen hatten und trotzdem nichts dazu geschrieben haben....
Wenn du tot bist, dann weißt du nicht dass du tot bist. Es ist nur schwer für die Anderen. Genauso ist es, wenn du blöd bist.

Präsident und Gründer des GKV - Granseer Krawattenträgervereins...

Fuhrpark: Viele....
flotter 3er
Moderator

Benutzeravatar
------ Titel -------
RT-Spender
Forentherapeut
Acetylsalicylsäure Dealer
 
Beiträge: 16941
Artikel: 2
Themen: 235
Bilder: 13
Registriert: 28. Februar 2006 12:53
Wohnort: Gransee
Alter: 62

Re: Seeking Compromise

Beitragvon MichaelTorre » 26. September 2018 00:00

I love the change.
It has been a great adjustment.
There has been no perceived detriment to the top speed of the motorcycle. But then again the authorities are very very strict about high-speed driving in the Old Dominion of Virginia.
So no flat-out out chest on the fuel tank high speed runs like I did in Missouri.
This bike TS250/0, is better suited to the mountains rather than the open Plains
M.
Dateianhänge
20170506_144642.jpg
Open Prarie

Fuhrpark: MZTS250/0,
Yamaha Standard 1100
MichaelTorre

Benutzeravatar
 
Beiträge: 68
Themen: 14
Bilder: 14
Registriert: 19. März 2015 18:06
Wohnort: Virginia, The Old Dominion
Alter: 68


Zurück zu Questions and Answers



Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste