Foren-Übersicht
Startseite
Aktuelle Zeit: 22. August 2025 22:37

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Reparatur-Frage
BeitragVerfasst: 11. Juni 2010 15:15 

Bilder: 1
hello friends. My cylinder etz 300 and piston are blowed. I need help it is my first etz and do not know much about it. Here are some photos I put someone guide me. I need to know if there is any web store that makes the repair of the cylinder for the rectification of dieametro shirt. I have also the doubt, because my cylinder has not the same construction in that part of the junction with the cylinder head, mine is flat. The flatness is pretty good at first glance on the cylinder head. Also need to make a new thread on the exhaust valve.

thank you very much

google translator german:

Hallo Freunde. Mein etz 300 Zylinder und Kolben sind blowed. Ich brauche Hilfe, es ist mein erster etz und wissen nicht viel darüber. Hier sind einige Fotos habe ich jemanden mich leiten. Ich muss wissen, ob es einen Web-Shop, dass die Reparatur der Zylinder für die Behebung dieametro Shirt macht. Ich habe auch die Zweifel, weil mein Zylinder hat nicht den gleichen Aufbau in diesem Teil der Kreuzung mit dem Zylinderkopf, ist meine Wohnung. Die Ebenheit ist ziemlich gut auf den ersten Blick auf den Zylinderkopf. Müssen auch einen neuen Thread auf das Auslassventil zu machen.

Vielen Dank

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Fuhrpark: MZ ETZ 251/1990, MZ 1000 S/2005, ...

Profil Position des Users auf der Mitgliederkarte Persönliches Album  

Betreff des Beitrags: Re: Reparatur-Frage
BeitragVerfasst: 11. Juni 2010 15:58 
Your 300ccm cylinder is a big bored 250 cylinder. Thats why the you can't see the alignment on top anymore.

You might buy a spare piston from Guesi (mzsimson.de) or another spare supplier and bring cylinder and piston to a grindery or engine renewal firm.

The marks on the cylinder cover aren't an issue, the same with the 2 rips in the scavenge transfer port.

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde