Entlüftungsschraube für Bremssattel

Rahmen, Räder, Dämpfung, Bremsen.

Moderator: Moderatoren

Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon Teemu » 6. Juni 2009 16:38

Hello!
Does anyone know if there is replacement part for the "Entlüftungsschraube". Mine is totally stuck and before trying to take it off I'd like to have a sparepart. Is the Bremssattel made by Brembro or is it an MZ fabricated thing?
I know they are sold in Germany for a couple of euros but the postage to Finland seems to be always almost 20 € and that is ridiculous.
It is quite impossible to get air out of the system as I changed the HBZ to Grimeca.
Thank you.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

Fuhrpark: MZ ETZ 251 1990
Teemu

 
Beiträge: 68
Themen: 8
Bilder: 3
Registriert: 9. April 2009 17:53
Wohnort: Finland
Alter: 51

Re: Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon Marco » 6. Juni 2009 17:33

Well, the "Bremssattel" is an original MZ. Can't understand why the postage should be so expensive.
Give me your adress, i'll send you the "Entlüftungsschraube".
Wenn alle Stricke reissen, ist der Strick nicht dick genug.
XJ 600s Diversion - nix für Weicheier
Hin und wieder muss man dem Schicksal ein Angebot machen...
Mirinda 4 sale

Fuhrpark: "Candy": MZ ETZ 125/150 Baujahr 1990 - verkauft
"Camilla": MZ TS 250/1 Baujahr 1980 mit SE Baujahr 1967 - verkauft
ohne Namen: MZ TS 150 Baujahr kA steht im den Papieren und die liegen in der Garage - verkauft
"Christel von der Post": MZ ES 150/1 Baujahr 1975 - verkauft
"Teilehaufen": MZ ES 250/2 Baujahr 1968 - verkauft
"Mirinda" ES/2 Gespann mit Superelastik Bj. 1969 zu verkaufen
"Eierknacker" Yamaha XJ 600 S Diva Bj. 1999
Marco

Benutzeravatar
 
Beiträge: 4074
Themen: 90
Bilder: 79
Registriert: 7. April 2009 08:42
Wohnort: bei Erfurt
Alter: 46

Re: Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon alexander » 6. Juni 2009 17:49

Teemu hat geschrieben:Hello!
.. Is the Bremssattel made by Brembro or is it an MZ fabricated thing? ...


It has been manufactured by MZ, but under license from BREMBO.
Identic components should be founf in BMW R80, R45, some GUZZIs.

(next weekend MZ- meeting in MULTIA!)
Gruesse vonne Parkbank
Alexander

K3 ………...Bild

Fuhrpark: Suzuki RV125 VanVan 2003, K3.
alexander

Benutzeravatar
------ Titel -------
Zeltphilosoph
 
Beiträge: 5695
Themen: 72
Bilder: 3
Registriert: 18. Februar 2006 14:26

Re: Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon Teemu » 7. Juni 2009 19:39

Thank you for the info. I hope to get to Multia to the MZ-meeting if my bike stays in one piece.

Fuhrpark: MZ ETZ 251 1990
Teemu

 
Beiträge: 68
Themen: 8
Bilder: 3
Registriert: 9. April 2009 17:53
Wohnort: Finland
Alter: 51

Re: Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon torbiaz » 7. Juni 2009 20:32

Hey Teemu,

The MZ repair manual says, the air is comming out by itself, if you do the following:

- Park the bike on its Mainstand.
- Move the handle bar to the left
- Open the cap on the brake fluid reservoir
- Wait for about 1 hour and knock on the calliper , brake tube and HBZ from time to time (helps the air bubbles climbimg)

that's it!

The idea on this method is, that the calliper is constructed and mounted in a way that all air bubbles (where ever they hide) can climb upwards to the HBZ. For me, this method worked fine when I changed the fluid. But I'm not really shure, if it makes a difference with the Grimeca HBZ. You might try, if you want.
Für den Erhalt der elektromechanischen Corned-Beef-Dosen-Regler !

Fuhrpark: '89er ETZ 251 (fast) Originalzustand
torbiaz

 
Beiträge: 855
Themen: 8
Registriert: 20. September 2007 11:02
Wohnort: Jena
Alter: 48

Re: Entlüftungsschraube für Bremssattel

Beitragvon Teemu » 8. Juni 2009 17:36

torbiaz hat geschrieben:Hey Teemu,

The MZ repair manual says, the air is comming out by itself, if you do the following:

- Park the bike on its Mainstand.
- Move the handle bar to the left
- Open the cap on the brake fluid reservoir
- Wait for about 1 hour and knock on the calliper , brake tube and HBZ from time to time (helps the air bubbles climbimg)

that's it!

The idea on this method is, that the calliper is constructed and mounted in a way that all air bubbles (where ever they hide) can climb upwards to the HBZ. For me, this method worked fine when I changed the fluid. But I'm not really shure, if it makes a difference with the Grimeca HBZ. You might try, if you want.



Hello,

That might be worth a try. I must try it tomorrow, I can leave the bike alone for eight hours so maybe most of the air comes out.
Teemu

Fuhrpark: MZ ETZ 251 1990
Teemu

 
Beiträge: 68
Themen: 8
Bilder: 3
Registriert: 9. April 2009 17:53
Wohnort: Finland
Alter: 51


Zurück zu Fahrgestell



Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 33 Gäste