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BeitragVerfasst: 30. November 2011 20:15 
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Hi someone can explain me step by step how make the timing setting with the PVL Lichtmachine??? The tema is I really dont know what position I have to put the two parts I mark in the picture. How much Nm I need for the screw and, I guess I need to hold the piston to screw in it???

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Thank U

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Viva Cuba Libre!!!!


Fuhrpark: MZ ETZ 251/1990, MZ 1000 S/2005, ...

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 Betreff des Beitrags: Re: Hilfe mit zeitpunkt
BeitragVerfasst: 1. Dezember 2011 07:56 
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I don't know anything about the PVL, but there must be some marks anywhere. Read your MZ-manual for the right ignition-timing, I guess it will be around 2,75mm BTDC, what you have to measure with a dial gauge or similar.
The right torque for the central screw is not so critical, I would say, 10Nm will be enough.

Cheers,
Hans


Fuhrpark: Viel zu viele verschiedene Mopeds...

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BeitragVerfasst: 1. Dezember 2011 13:43 
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Robert


Fuhrpark: eins, aber meins :)

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BeitragVerfasst: 1. Dezember 2011 14:06 
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Gruß
Hans


Fuhrpark: Viel zu viele verschiedene Mopeds...

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BeitragVerfasst: 1. Dezember 2011 14:32 
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Hi,
1. Connect all wires,
2. Unsrew the spark plug and plug it in (!),
3. Mount your dial gauge,
4. Find out the BTDC and reset the dial gauge to zero,
5. Turn the ignition to "on",
6. Put the spark plug to "ground",
7. Turn the crankshaft to see the spark (yes, you'll see it!) at the ignition time,
8. Turn the ground plate of the PVL so far, that you'll get the spark at 2,5 mm before BTDC,
9. Fix the ground plate,
10. Check the ignition time once more,
11. Open a bottle of beer...

_________________
Gruß aus dem Niederbergischen,

Gerd

OT-Altbier-Partisane
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Fakten sind häufig unangenehm, viel zu komplex und störend...
(S. Bosetti)


Fuhrpark: Yamaha SR 500 (2J4)/1979,
G-spann MZ 500 Country/1995 an Superelastik/1983,
Honda Hawk NT 650 GT/1989,
Honda NTV 650/1989,
Honda XRV 750 Africa Twin/1999,
Honda XL600V Transalp/1989,
Jialing JH 600 BA/2016
alle angemeldet und laufen
Baustelle:
Yamaha XS400SE (US)/1981

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BeitragVerfasst: 2. Dezember 2011 17:42 
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Better idea is connect bulb (2W 12V) to igntion coil (between 15 and 1 connectors).
Bulb should turn-off 2,5mm before BTDC.


Fuhrpark: ES 250/2 '72

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BeitragVerfasst: 3. Dezember 2011 07:58 
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Never use a Bulb with the PVL-ignition. A Bulb will kill the electronics.

Cheers
Hans


Fuhrpark: Viel zu viele verschiedene Mopeds...

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BeitragVerfasst: 3. Dezember 2011 10:26 
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How to kill? Give some arguments for this theory.


Fuhrpark: ES 250/2 '72

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BeitragVerfasst: 3. Dezember 2011 13:53 
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moin,pvl???????? warum willst du dir das zeug einbauen,wo du doch gar nicht weisst,ob die gekauften teile funktionieren. optisch hab ich schon zweifel...die wicklungen waren komplett SCHWARZ und völlig veroelt... die schleifringe für die kohlebürsten haben rillen und kanten :abgelehnt: .du hast doch schon die restlichen komponenten der vape anlage verbaut...warum machst du den rest nicht auch noch dran??? ich helf dir dabei-wenn`s nicht grad regnet :?


Fuhrpark: 5125ccm (MZ)

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