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 Betreff des Beitrags: MZ es175/1 shock absorber oil
BeitragVerfasst: 20. Mai 2007 13:23 
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MZ es175/1 shock absorber for which oil to use necessary or which number oil ? castrol -- shell- mobil ???

( 80 cm3 Stoßdämpferöl 'Globo' je Federbein, Viskosität 1,65 ... 1,92°E bei 50°C = 8 ... 11 cSt/50°C
Im Ausland nur Marken-Dämpfungsflüssigkeit mit gleicher Viskosität verwenden! )

thanks.

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1964 MZ es175/1


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BeitragVerfasst: 20. Mai 2007 14:30 
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Zeltphilosoph

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Ich uebersetzte das mal (sinngemaess):

Fuer ne es 175/ 1 ist gefragt nach dem richtigen/ benoetigten Stossdaempferoel. .... .

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Gruesse vonne Parkbank
Alexander

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BeitragVerfasst: 22. Mai 2007 15:03 
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80 cm3 Stoßdämpferöl 'Globo' je Federbein, Viskosität 1,65 ... 1,92°E bei 50°C = 8 ... 11 cSt/50°C

this in feature another which type alternative oil useable ? shell or castrol or mobil ......???

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1964 MZ es175/1


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BeitragVerfasst: 22. Mai 2007 15:11 
mexec hat geschrieben:
this in feature another which type alternative oil useable ? shell or castrol or mobil ......???

SAE 10 - SAE 15 "Fork-Oil"


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BeitragVerfasst: 22. Mai 2007 20:43 
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Zeltphilosoph

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Hermann hat geschrieben:
mexec hat geschrieben:
this in feature another which type alternative oil useable ? shell or castrol or mobil ......???

SAE 10 - SAE 15 "Fork-Oil"


@ MEXEC:

That means you can use oil from any manufacturer or supplier as lon sa the specification is FORK OIL with viscosity SAE 10 to SAE 15.
Doesn´t matter if SHELL, PENNZOIL, GULF. Everything will do the job.

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Gruesse vonne Parkbank
Alexander

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BeitragVerfasst: 23. Mai 2007 08:59 
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Thanks :)

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1964 MZ es175/1


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BeitragVerfasst: 23. Mai 2007 15:06 
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I try my best:
Its not so important from which factory the forkoil comes. More important ist, that you use a SAE10-SAE15 Oil as Hermann writes.

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Four wheels move the body. Two wheels move the soul. ~Author Unknown
MZ's die auf Trailern zu Treffen angekarrt werden zählen nicht. Oder, weil besser, mathematisch als -1.


Fuhrpark: MZ-ETZ250(300), MZ ETS250, MZ TS250/1-PSW, Stahmer GL1100Gespann, BMW R1100RT, Vespa GT, Royal Enfield 500Bullet, NSU Quickly, Kawasaki Z 200, Motobecane Mini-Moby, ČZ453, E-Scooter. Under Construction: MZ TS250/0. In Pflege: Vespa Ape50, Suzuki GS500e, Freeliner Bikeboard. Dosen: VW Touran 2,0TDI DSG, Ford Fiesta 1,5TDCi. Fast alles Vapefrei.
www.eichy.de

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BeitragVerfasst: 23. Mai 2007 20:56 
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ok
are all right these ?

http://www.omf.com.tr/urungruplari/advance_fork_5.aspx

http://www.omf.com.tr/urungruplari/advance_fork_10.aspx

http://www.omf.com.tr/urungruplari/advance_fork_15.aspx

http://www.bp.com/liveassets/bp_interne ... il_tds.pdf

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1964 MZ es175/1


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BeitragVerfasst: 23. Mai 2007 21:21 
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Zeltphilosoph

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Hi Mexec,

first thre links are o.k.

Forth link I can´ t translate. Although living in "little Anatoly" here in west- Berlin I´m not able spaeking or reading one turkish word.

So take one of the first ones and remark the higher the viskositynumber the thicker the oil will be. Means the tougher the fork will be.

Try one and you will see what happens.
Be brave, don´t tarry.

Go to your lokal forkoildealer, by a pack, put it into the fork, fasten the catch.
Then ignition, kick, and rush.

Good luck

_________________
Gruesse vonne Parkbank
Alexander

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BeitragVerfasst: 25. Mai 2007 14:49 
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Hermann hat geschrieben:
mexec hat geschrieben:
this in feature another which type alternative oil useable ? shell or castrol or mobil ......???

SAE 10 - SAE 15 "Fork-Oil"


eichy hat geschrieben:
I try my best:
Its not so important from which factory the forkoil comes. More important ist, that you use a SAE10-SAE15 Oil as Hermann writes.


alexander hat geschrieben:
Hi Mexec,

first thre links are o.k.

Forth link I can´ t translate. Although living in "little Anatoly" here in west- Berlin I´m not able spaeking or reading one turkish word.

So take one of the first ones and remark the higher the viskositynumber the thicker the oil will be. Means the tougher the fork will be.

Try one and you will see what happens.
Be brave, don´t tarry.

Go to your lokal forkoildealer, by a pack, put it into the fork, fasten the catch.
Then ignition, kick, and rush.

Good luck


Thanks :gut:

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