Hilfe rund um die Emmen auf http://mz-forum.com
Moderator: Moderatoren
P-J hat geschrieben:Es gibt Firmen die Dauermagnetzündungen "aufmagnetiesieren", wie das genau geht weis ich nicht aber es war recht teuer, hab was von 150€ in Erinnerung. Mein Freund Jochen hat ne Zündung von der Simson Sport machen lassen, da hats nicht funktioniert. Die Drehzahl des Kickstarters reichte einfach nicht aus um nen gescheiten Funken zu Herzustellen. Anschieben im 2ten Gang ging problemlos. Er ist nach langen hin und her aur VAPE umgestiegen und seit dem gabs keine Probleme.
ets_g hat geschrieben:i doubt that you can kick start this type without a battery.
MartinR hat geschrieben:Um die Lichtmaschine zu erregen reicht ein Strom von 0,5A mit Sicherheit aus.
traderyoda hat geschrieben:
Question: since the only things I need this dynamo to do is feed the ignition coil and maintain an energized field why can I not fix it's output? I know the primary resistance in the ignition coil (I have a 6v high-output coil at 1.6ohm and standard coil at 3ohm) which statically sets an upper bound on the current draw needed to saturate the coil. I know the dwell time and can estimate the running current. Let's say I use the standard coil drawing 2A - running it would likely draw around 1.4A at idle and somewhat less (but not much) at higher revs. Sustaining the core can't use much.
I don't need the dynamo to get the motor running, I can just connect my DC power supply. Once I have the motor running, I can measure the actual ignition current draw. Am I wrong in thinking that the regulator, at dynamo outputs above 6v (plus a deadband), sends only a small current through the field coils - enough to maintain 6v? If so, it seems the challenge to running a dynamo without lights or a battery is what the do with the excess energy put out by the dynamo at higher revs. Does that make sense?
Zurück zu Elektrik / Elektronik
Mitglieder in diesem Forum: EmmasPapa, RT-Ivo, superelastik und 17 Gäste