Donny hat geschrieben:Use narrower 520
This isn't important, and have nothing in common with damage from pictures above. As I said before I have x-ring extra strength DID, which is wider than original o-ring chain and so wide, that it was hard to pull it through the rubber. Damage form this topic come from friction between upper section of the chain and the rubber, so the most important thing here is height of the chain which is almost the same in every 520 type. Rubber from photo is almost dry, have dust inside, so chain works as sandpaper. Rubber have to be almost fulfilled with grease, chain need to slip over grease and it's unacceptable to let dry steel touch the dry rubber. Try to imagine another situation. You don't pour any oil to yours engine, and you are wondering why crankshaft bearings worn out so quickly... No lubrication - no fun. Every man know that

And don't lubricate your chain only with grease. The most important parts of the chain are inner bolts. This is a place where chain gets longer because of friction . Use gear oil and make sure it get inside. Lithium bearing grease protect sprockets and rubbers outside only.
Google translation:
Das ist nicht wichtig, und haben nichts gemein mit Schäden durch Bilder oben. Wie ich schon sagte, bevor ich x-Ring extra Stärke haben DID ist, die breiter als original O-Ring-Kette und so breit, dass es schwer war, sie durch den Gummi ziehen. Damage Form dieses Thema aus der Reibung zwischen oberen Teil der Kette und die Gummi-kommen, so das Wichtigste hier ist die Höhe der Kette, die fast die gleiche in allen 520-Typ. Gummi aus Foto ist fast trocken, haben Staub im Inneren, so Kette arbeitet als Sandpapier. Rubber müssen fast mit Fett erfüllt werden, müssen Kette über Fett gleiten und es ist inakzeptabel, trocknen lassen Stahl berühren trockenen Kautschuk. Versuchen Sie, eine andere Situation vorstellen. Sie müssen nicht gießen kein Öl zu verkaufen Motor, und Sie fragen sich, warum Kurbelwellenlager aus so schnell abgenutzt ... Keine Schmierung - no fun. Jeder Mensch weiß, dass;)
Und nicht zu schmieren die Kette nur mit Fett. Die wichtigsten Teile der Kette sind die inneren Schrauben. Dies ist ein Ort, wo Kette wird länger, weil der Reibung. Verwenden Getriebeöl und sicherzustellen, dass es sich im Inneren. Lithium Schmierfett schützen Ritzel und Beläge nur von außen.